You want my scalp?! ♥

Har tänkt ganska mycket på det här med päls, pälsfarmar och allt detta. Skriver dessutom en akademisk uppsats om det. ( Låter mer fancy än vad det är )

Men det klart, päls är snyggt, päls är mode och päls är varmt.
Jag skulle vilja använda det.
Men hur skulle jag kunna göra det när jag vet vad som krävs för att göra en jacka?

Och jag tänker inte vara dömande, men jag menar. Alla ni som använder päls lär ju veta åtminstone lite hur det går till, vilken SLAKT som skett i samband med din jacka/väst/mössa -s tillverkning?

Hur kan ni utan samvete gå runt på stan och känna hur varmt och skönt och snyggt det är?

Jag tänker inte säga att jag aldrig någonsin kommer använda päls på något sätt, men det skulle ta emot MYCKET!





Man går runt med en massaker



















Kommentarer
Postat av: Linnea Elvenmark

Använd fuskpäls då? Det ser ju ut som riktig päls, men inga djur har tagit skada av det, och du slipper ha dåligt samvete ;)

2011-01-13 @ 23:55:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0